Colruyt Mobile

Simply Clear

Colruyt Mobile stopgezet

Colruyt Mobile is sinds 2 juli stopgezet. Was u klant bij Colruyt Mobile? U bent automatisch overgeschakeld op Mobistar, onze netwerkprovider. Er verandert niets voor u: alle info en meer details op www.mobistar.be/aanbod.

Naar de Mobistar-site
Uw Mobistar-garantie
Herladen bij Mobistar

Vragen over de stopzetting

  • OVERSCHAKELING

  • 1. Wat is mijn nieuw aanbod?
    • U werd Kangoeroe van Mobistar. Het is een eenvoudig aanbod met herlaadkaarten. U blijft aan dezelfde voordelige tarieven bellen, sms'en en surfen als bij Colruyt Mobile. En krijgt bij elke herlaadbeurt gratis belminuten en sms'jes.
      Zo krijgt u 50 sms'jes en 30 belminuten gratis wanneer u voor 10 € herlaadt. Bij 15 € is dat 250 sms'jes en 1 uur bellen.
  • 2. Waarom schakelde Colruyt Mobile over op een Kangoeroe herlaadkaart van Mobistar?
    • Mobistar heeft 3 formules voor herlaadkaarten:

      • Kangoeroe: met gratis belminuten en sms'en bij elke herlaadbeurt
      • Dolfijn: onbeperkt sms'en, onbeperkt surfen op Facebook en Twitter en een beetje mobiel internet gratis bij elke herlaadbeurt
      • Internet on Mobile: gratis sms'en en een maximum aan mobiel internet gratis bij elke herlaadbeurt

      U schakelde automatisch over op Kangoeroe om onaangename verrassingen te vermijden voor het verbruik van mobiel internet. En omdat die formule het meest aansluit bij het verbruik van de klanten van Colruyt Mobile. U kan echter op elk moment veranderen naar Dolfijn of Internet on Mobile. Daarvoor toetst u #121# in op uw gsm gevolgd door de beltoets. Opgelet: door te veranderen van formule kan Mobistar u niet meer herkennen als voormalige Colruyt Mobile-klant en zullen vanaf dan de tarieven toegepast worden van de gekozen formule bij Mobistar.

  • 3. Beschik ik bij Mobistar over dezelfde diensten als Colruyt Mobile? En blijven de procedures om ze in te stellen dezelfde?
    • Services

      Colruyt
      Mobile

      Mobistar

      Instellingen automatisch overgebracht

      Nationaal, internationaal en roaming-gesprekken.

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Nationaal, international en roaming-sms’en

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Nationaal en roaming-data

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Nationaal premium voice en sms

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Mms

      Nee

      Ja

      niet van toepassing

      Blackberry services

      Nee

      Ja

      niet van toepassing

      Premium barring

      Ja

      Ja

      wordt overgezet

      Data barring nationaal.

      Ja

      Nee, we doen alleen global data barring

      wordt overgezet naar volledige data barring

      Data barring roaming

      Ja

      Nee, we doen alleen global data barring

      wordt overgezet naar volledige data barring

      Dekking selectie (nationaal, nationaal+internationaal, nationaal+internationaal+roaming EU, nationaal+internationaal+roaming worldwide)

      Ja

      Nee, alleen 'World' dekking

      niet van toepassing

      Call Barring (alle uitgaande gesprekken en sms’en, alle inkomende gesprekken, alle inkomende roaming-gesprekken)

      Ja

      Nee

      niet van toepassing

      Voicemail + ‘contact me’ sms

      Ja

      Ja

      wordt overgezet

      Message Deposit

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Call Forwarding

      Ja

      Nee

      niet van toepassingtoepassing

      Tweede beller

      Ja

      Nee

      niet van toepassing

      Conference Call

      Ja

      Nee

      niet van toepassing

      Caller ID (CLIP/CLIR)

      Ja

      Ja

      wordt overgezet

      Simkaart buiten werking stellen

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Mobiel toestel blokkeren (IMEI)

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Offnet beep

      Ja

      Ja

      wordt overgezet

      Tethering

      Ja

      Ja

      niet van toepassing

      Data safeguarding + opt-out

      Ja

      Ja, maar alleen bij roaming

      wordt gereset op de 1ste van de maand

      Kosteloos roamingadvies (EU+Worldwide).

      Ja

      Ja, via sms wanneer u op het roamingnetwork komt

      niet van toepassing

  • 4. Kan ik bij Mobistar ook gebruikmaken van 4G?
    • Nee, een Kangoeroe herlaadkaart biedt geen 4G.
  • 5. Kan ik mijn Colruyt Mobile-nummer en simkaart blijven gebruiken?
    • Ja, u kan ze gewoon verder blijven gebruiken.
  • 6. Wat is voor mij het goedkoopste tarief?
    • Vanaf 2 juli schakelde u automatisch over op een Kangoeroe herlaadkaart van Mobistar. U blijft aan dezelfde voordelige tarieven bellen, sms'en en surfen als bij Colruyt Mobile. En krijgt bij elke herlaadbeurt gratis belminuten en sms'jes. Zo krijgt u 50 sms'jes en 30 belminuten gratis wanneer u voor 10 € herlaadt. Bij 15 € is dat 250 sms'jes en 1 uur bellen.
  • 7. Wat met mijn voicemail?
    • De instellingen van uw voicemail bleven behouden. Er is niets veranderd.
  • 8. Kan ik de sms-centrale en internettoegang (APN) blijven gebruiken?
    • Ja, alle instellingen bleven behouden.
  • 9. Behoud ik de laagsteprijsgarantie bij Mobistar?
    • Neen, maar u blijft aan dezelfde voordelige tarieven bellen, sms'en en surfen als bij Colruyt Mobile. En krijgt bij elke herlaadbeurt gratis belminuten en sms'jes. Mobistar beschikt niet over een dienst die verschillende operatoren vergelijkt, maar kijkt wel regelmatig of zijn klanten het pakket hebben dat het beste bij hen past volgens hun verbruik. Zo wordt u mogelijk een 3-tal maanden na de overschakeling gecontacteerd met een aanbod dat beter bij uw verbruik past.
  • 10. Zijn de servicenummers dezelfde gebleven? Welk nummer moet ik bellen?
    • Sinds 2 juli zijn volgende nummers veranderd:

      • My account 1971 werd 5000
      • Helpdesk 1972 werd 5000 vanaf uw eigen toestel. Vanaf een ander toestel werd dat +32 2 745 95 00 (maandag-zaterdag 8-20 u., zondag 10-18u.30)
      • Voicemail 5555 blijft 5555 vanaf uw eigen toestel. Vanaf een ander toestel werd dat +32 2 745 95 00
  • 11. Blijven de noodnummers beschikbaar?
    • Ja, noodnummers blijven altijd beschikbaar.
  • NUMMEROVERDRACHT

  • 1. Ik heb een Start Pack van Colruyt Mobile liggen en wil nog een nummeroverdracht doen.
    • Activeert u uw Start Pack na 2 juli dan komt u automatisch op het netwerk van Mobistar terecht en wordt uw herlaadkaart Kangoeroe. U blijft bellen, sms'en surfen aan dezelfde tarieven als bij Colruyt Mobile. En geniet van Kangoeroe-bonussen bij elke herlaadbeurt.
  • BELKREDIET

  • 1. Wat met mijn belkrediet?
    • Uw belkrediet bleef behouden en werd op 2 juli automatisch overgezet naar Mobistar. Het blijft nog altijd 12 maanden geldig. Daarna krijgt u bij elke herlaadbeurt gratis belminuten en sms'en.

      Als u bv. nog 5,10 euro belkrediet over had op 1 juli, dan werd dat op 2 juli overgezet op een Kangoeroe herlaadkaart waarbij dezelfde tarieven als voorheen gelden.

  • 2. Hoelang blijft mijn belkrediet geldig?
    • Uw belkrediet is 12 maanden geldig.

      Uw simkaart blijft actief tot 12 maanden na de laatste betalende activiteit (oproep, sms, datagebruik) of herlaadbeurt. U ontvangt 3 sms-berichten ter herinnering vooraleer uw simkaart inactief wordt.